Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 25 April 2017

Kerana Kaitkan Adam Rosly Dengan PAS, Netizens Kutuk Rafizi Kaw-Kaw.

Netizens pada hari ini menyelar sikap Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli kerana mengaitkan Ketua Pemuda PKR Ampang, Adam Rosly dengan PAS. 


Gambar Oleh Roslan Alan - Penyokong PAS
Adam Rosly baru-baru ini didakwa oleh SPRM dalam 6 pertuduhan disebabkan memberi keterangan dan bukti palsu berkaitan sumber pendapatannya. Adam disiasat dalam isu pembelian banglo mewah berharga rm1.2juta selepas Jamal Yunus, Ketua Gerakan Merah membuat pendedahan tentangnya pada tahun lepas.

Baca : Kronologi Kes Adam

Baca : Kononnya Bukan Pegawai Kerajaan Tetapi Adam..
Siang tadi bercakap kepada pihak media, Rafizi menggesa agar tindakan diambil terhadap Adam Rosly supaya tidak dijadikan modal politik UMNO dan PAS.  
Ketua Pemuda PKR Ampang, Datuk Adam Rosly yang terpalit dengan kes membabitkan banglo mewah merupakan bekas ahli PAS, kata Rafizi Ramli, menjawab kritikan yang mengaitkan PKR dengan dakwaan ke atas Adam, lapor portal Free Malaysia Today.
“Dia masuk PKR pada 2010, sebelum itu dia anggota PAS,” katanya.
Rafizi berkata PKR tidak boleh memandang mudah dengan dakwaan ke atas Adam kerana ia akan memberi kesan buruk kepada parti dan boleh dijadikan modal politik oleh Umno dan PAS.
“Kalau tidak ditangani dengan baik, dia akan ada kesan kepada parti. Kalau tidak ambil tindakan, orang akan kata kesalahan orang lain kami bising tapi bila kena pada parti sendiri kami diam.
“Jadi tindakan perlu diambil, kalau tidak ia akan diambil kesempatan musuh politik Pakatan Harapan baik dari Umno atau PAS”, katanya lagi dalam laporan itu. 
Berang dengan tindakan Rafizi yang mengaitkan PAS, penyokong parti itu mengkritik sikap Rafizi yang suka menembak sebarangan.
"Hang neh sarkas la Rafizi, Adam Rosly neh dulu kan Presiden PAS", sindir Ujang.
"Sekarang neh target Rafizi adalah PAS. Semua keburukan hala ke PAS. Teruskan Rafizi jika ada data fitnah nak disampaikan", kata Adnan Ripin.
"Bermakna kalau nak jadi kaya masuk PKR. Rafizi pun didakwa ambil 20 juta. Apa nak hairan. Sesiapa nak kaya berpakatlah masuk PKR", perli Meor pula.
"Yang buruk semua kau tala ke PAS ye Rafizi", tulis Pak Yong.
Bagaimanapun kritikan tajam dan pedas Benz Ali, seorang penulis Indie paling mendapat perhatian netizens.

"Anwar tu pun bekas ahli UMNO. Apa punya desperate lah hujah Rafizi", katanya. 

"Jawapan Rafizi selalunya macam bastard. Orang parti dia buat salah, jawapannya adalah jarakkan diri. Orang parti dia buat salah, Adam Rosly ahli PAS. 

Apa benda lah kau ni. Ini orang parti kau, apa kena mengena dengan PAS pulak? Biar nak hentam orang, ada bukti. Bukan tak habis-habis buat persepsi. Rafizi punya stail, selalu bina persepsi dulu. Bukti tak jumpa lagi. Geram pulak tengok berita #politaik hari ini. 

Firasat aku, kes Adam Rosly bukan kecik anak sampai Rafizi kena buat kenyataan macam ni. Dah kena tahan, semua masing2 kata tak kenal lah", tulisnya lagi dalam mengkritik tindakan Rafizi yang mengaitkan PAS dalam siri serangan ke atas Adam Rosly.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...