Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 19 April 2017

Hadi Arah Kami Undi UMNO Kata Ahli PAS, Bekas Pengarah Pilihanraya.

Oleh : Ghazali bin Mat

Asssalamualaikum, semua group perpaduan agama. 
Saya Ghazali bin Mat ic 590612 03 5267 Dun Kemuning Parlimen Machang, Kelantan. 

Ghazali - Gambar Oleh Malaysiadateline
Kalau sesiapa ada tidak puas hati boleh periksa no keahlian saya. Saya amat kesal dan sampai ke hari ini saya masih terkilan dengan parti kita, Pas. Ini kesah dan tauladan buat saya. Saya amat sayang parti yang saya dokong dan memperjuangkan Islam. Ini kesah berlaku pada pru ke 13 di mana saya diberi tugas unutk menolong jentera PKR bagi Parlimen Machang P.029. 

Kehadiran saya dalam PKR disambut baik oleh AJK dan jentera-jentera dalam PKR dan diberi tugas sebagai pengarah pilihanraya bagi DUN Kemuning. Tugas ini amat berat untak saya terima tapi oleh kerana permintaan dari calon iaitu saudara Dr.Wan Zawawi Ismail. 

Pendekkan cerita pada awal kempen saya amat-amat berbesar hati dengan kerjasama semua pihak mengikut culaan ketiga-tiga DUN Pas boleh menang. Ini bermakna parlimen pun ikut sama menang. Hampir seminggu lagi hari nak buang undi lain ceritanya. 

Saya dipanggil bermesyarat dengan pengarah-pengarah DUN dari Pas dan juga calon. Disini bermulanya keraguan saya yang mana diarahkan Calon Parlimen jangan dibagi undi dan undi parlimen di bagi kepada Umno. Ini arahan dari presiden iaitu Hj Hadi. 

Saya bertanya kenapa ini berlaku. Jawapannya arahan presiden. Saya mati akal. Pilihan raya rasa macam tak berguna lagi. Maklum lah niat hati nak ke Putrajaya. 

Apabila sampai hari membuang undi dan seterusnya pengiraan undi, jelas 3 DUN Pas menang dengan majoriti tiga ribu lebih tetapi PKR kalah kepada Umno (parlimen) dengan majoriti 805 undi. Saya menyesal dan menangis sebab kerja buat saya sia-sia. Bermula dari situ saya tidak mempercayai lagi apa-apa yang berkaitan dengan Pas. 

Apakah parti islam yang memperjuangkan agama sanggup menikam belakang dalam gabungan Pakatan Rakyat? Harini saya masih ahli pas tapi pru 14 saya nekad tak akan undi PAS lagi. Wsalam.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...