Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 28 Mac 2017

PAS, Jangan Pamer Sikap Keras Kepala Kata Mahfuz Omar.

Kenyataan media
 

MATANG & SEJAHTERA : PIMPINAN PAS JANGAN PAMIRKAN WATAK BERGADUH DENGAN SEMUA ORANG.

1. Langkah PAS membiarkan pimpinan pertengahan PAS menyerang YAB Datuk Seri Mohd Azmin Ali yang juga Menteri Besar Selangor dan PKR adalah *sangat tidak wajar*.

Mahfuz Omar
Mahfuz Omar - Gambar Oleh Google
Dalam konsep berpolitik sememangnya perdebatan terbuka tidak dapat dielakan,tetapi harus cermat dalam berkata-kata.Ungkapan Azmin Ali dengan perkataan *'Lebai' tidaklah perlu dibalas dengan ungkitan,ugutan dan kecaman terhadap beliau*.

2. Adalah lebih manis andai politik matang dan sejahtera dizahirkan oleh pimpinan PAS dengan membuat kunjungan dan berbincang dengan Azmin Ali untuk meredakan keadaan dari berlarutan.

Kenyataan Azmin Ali adalah ekoran dari kenyataan Presiden PAS yang mengatakan PRU ke-14 nanti PAS akan menerajui beberapa negeri termasuk Selangor.

*Walaupun Presiden PAS menafikan tetapi rakaman ucapan Presiden PAS sangat jelas serta diperkukuhkan kemudiannya oleh Ketua Pemuda PAS Pusat dan AJK PAS Pusat yang juga Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan PAS (PPP) Dr Mohd Zuhdi Marzuki*.
 

PAS JANGAN DILIHAT KERAS KEPALA

3. Bukankah kenyataan mahu menerajui Selangor *bermakna mahu mengambil alih kerajaan Selangor dari teraju Azmin Ali dan PKR*.

Sedangkan di masa kenyataan itu dibuat PAS masih berada dalam kerajaan. *"Lain lah kalau PAS dah istihar berundur dan keluar dari kerajaan Selangor"*.Tindakan sebegini membina pesepsi yang tidak baik pada PAS.

4. Menyerang dan mengugut Azmin Ali dan PKR sudah dilihat rakyat yang PAS mahu menjatuhkan kerajaan rakyat. PAS sedang dilihat berperangai 'arrogant' (Keras Kepala). Rakyat melihat sikap PAS umpama "kalau tak dapat pada PAS sekali pun biar kerajaan rakyat ini dijatuh".
 

Belum terlambat untuk pimpinan PAS perbaiki dan meredakan keadaan.

#PertahanKerajaanRakyat
#MengangkatSuaraRakyat
#HormatiKuasaRakyat
#BerpakatDemiRakyat
 

Dato' Hj Mahfuz Hj Omar
Ahli Parlimen Pokok Sena

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...