Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 24 Mac 2017

Husam Memang Patut Dihalau DUN Sebab Sembang Hal Tak Berkaitan Kepentingan Rakyat.

Oleh : Ali Abu

Husam memang patut dihalau.

Husam Dihalau Dewan DUN Kelantan
Husam Musa - Gambar Oleh Google
Member inbox suruh ulas isu Husam kono halau keluar daripada DUN Kelantan semalam. Den maleh nak ulas kerana pertarungan Husam sekarang ialah sedayo-upayo meraih publisiti murahan dan political mileage sebanyak mungkin asbab PRU makin dekat. Politician yang buat aksi dan gimik jenis ni kau jangan layan. 

Tapi den ulas jugak kerana tertarik dengan soalan Husam yang bikin dio kono halau dengan Speaker DUN. Soalan Husam kepada MB Kelantan yang sewaktu itu sedang membuat penggulungan ialah apokah kelayakan serta kelulusan Exco agamo mengulas isu cerai bai'ah? 

Bapak bangang punyo soalan. Kalau Husam asak MB dengan soalan kelemahan pengurusan sisa pepejal dan sampah di Kota Bharu dan seluruh Kelantan kito boleh bagi diskaun lagi. 

Kerana isu kelemahan urusan sampah memang isu meruncing bagi rakyat Kelantan. Ini kau tanyo isu cerai bai'ah iaitu isu parti lamo kau masuk ke dalam DUN memang nampak bangang sangatlah. DUN adolah tempat untuk menyelesaikan masalah rakyat (dan juga tempat buat undang-undang). 

Bukan tempat nak tunjuk hero nak menyelesaikan isu parti lamo kau yang takdo kaitan langsung dgn kepentingan rakyat. 

Keputusan Speaker DUN menghalau Husam keluar dari dewan adolah satu keputusan yang demokratik yang tertakluk di bawah peraturan mesyuarat. Cumanya bilo kono halau tu Husam sudah pastinya mendapat publisiti percumo. Memang itu kemahuannya. 

Bilo den mengkritik Husam ini tidak bermakno den menyokong PAS Kelantan untuk terus kekal menerajui kerajaan Kelantan. Bagi den PAS Kelantan patut dikalahkan dalam PRU akan datang kerana : 

1] Kelemahan pengurusan sisa pepejal dan sampah. 

2] Penerusan aktiviti pembalakan di hulu sungai Kelantan. 

3] Menafikan hak Orang Asli di Gua Musang dengan membalak di kawasan mereka. 

4] Kepandaian saintis AKSB mencipta air paip yg sering bertukar kaler dan air paip mcm biskut chipsmore. Kojap ado, kojap takdo.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...