Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 6 Februari 2017

Selepas Ditahan Polis Kerana Terlibat Dalam Kegiatan Samun Dan Cabul, Jamal Letak Semua Jawatan - Kenapa, Ya?

Dato Jamal Md Yunos umum Perletakan Jawatan Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar dan semua jawatan dalam NGO yang dipegang beliau, sebentar tadi di hadapan balai Polis IPD Ampang Jaya.

Dalam sidang media tersebut, Jamal mengatakan jawatan yang dipegangnya tidak dapat digunakan sepenuhnya, yang menjadi punca kenapa dia memilih mahu meletak jawatan. Selain mengetuai Cawangan UMNO Sungai Besar, Jamal juga dikatakan mempunyai jawatan dalam beberapa NGO namun kami tidak dapat mengenalpasti NGO apakah yang diketuai oleh Jamal selain dari Gerakan Merah.

Terdahulu, Pengerusi Gabungan Ngo Gerakan Merah, Datuk Seri Jamal Md Yunos serta 9 pengikutnya dibebaskan kira-kira pada jam 7 malam tadi.


Jamal direman selama lima hari setelah mendapat perintah yang telah dikeluarkan oleh Hakim Majistret Mohd Firdaus Sadina Ali di Mahkamah Majistret Ampang.
Jamal dan beberapa pengikutnya menyerbu premis mesin judi untuk membongkar kegiatan tidak bermoral di sekitar kawasan selangor kononnya dakwa Jamal namun, Jamal bagaimanapun ditahan polis kerana terbabit dalam kejadian samun dan cabul berkumpulan. Rakaman tentang insiden tersebut juga viral di laman sosial.


Sidang akhbar perletakkan jawatan oleh Jamal Yunos.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...