Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 27 Februari 2017

Individu Yang Mengaku Akar Umbi PAS Dan Serahkan Memo Kantoi Menipu Nasruddin Tantawi..

Ia bermula dengan satu status yang ditulis oleh wakil rakyat PAS bagi DUN Cempaka di Selangor iaitu Iskandar A. Samad.

Beliau menulis dengan caption "apa cerita ini", dan memuat-naik satu gambar.



Individu yang dibulatkan wajahnya seperti gambar di atas, pernah muncul di kaca tv dan mengaku sebagai akar umbi PAS yang meminta semua ahli memberikan sokongan padu kepada Presiden PAS, Tuan Guru Hadi Awang dan mendesak agar PAS memutuskan hubungan dengan semua pihak yang ada kaitan dengan DAP dan AMANAH. 

"PKR juga wajar diambil perhatian kerana mereka ibarat duri dalam daging serta gunting dalam lipatan".

"Kami agak kurang selesa dengan PKR kini. Kebencian telah mula dirasai", kata Nasiruddin Mohamed yang mengetuai kumpulan itu semasa menyerahkan satu memorandum kepada PAS di Ibu Pejabat PAS, Kuala Lumpur.

Memorandum itu disambut oleh Ketua Penerangan PAS Pusat, Nasruddin Hassan Tantawi. Semasa menyampaikan memorandum tersebut, kumpulan itu turut membawa beberapa sepanduk bagi mengiring proses penyerahan memorandum.


Bagaimanapun, terdapat cakap-cakap yang tindakan pihak yang mendakwa diri mereka sebagai 'akar umbi PAS' telah 'dipengaruhi' (dibiayai) oleh musuh politik pembangkang.

Ini berikutan individu yang mengetuai kumpulan tersebut dilihat beberapa kali melakukan tindakan yang lebih kurang serupa tetapi dengan watak, status keahlian parti yang berbeza.


Dengan PKR buang kopiah, dengan PAS pakai kopiah - pelik tak?

Rakaman berita yang turut dilaporkan oleh TV3 - nampak tak?




Netizens turut mengingatkan PAS agar tidak terpedaya dengan tindakan sesetengah pihak yang mendakwa diri mereka sebagai akar umbi sesuatu parti.

Gesaan untuk memutuskan hubungan PAS - PKR seolah-olah untuk mematahkan semua perhubungan PAS dengan pembangkang. Jika PAS tiada langsung hubungan dengan pembangkang, hanya ada satu parti sahaja yang gembira dengan tindakan tersebut.

Semoga PAS tidak terpedaya dengan tindakan sesetengah kumpulan yang dipercayai didalangi oleh pihak yang berkepentingan politik.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...