Channel Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia PRU14

Isnin, 9 Januari 2017

Kerajaan Kekalkan Subsidi Untuk Minyak Masak Paket 1KG Tapi Minyak Masak Itulah Hilang Dari Pasaran - Apa Cerita?

KAH KAH KAH

Aku teringat beberapa minggu lepas baca posting dari geng-geng Najib yang berapi kutuk kita macam-macam sebab komplen itu ini kenaikan harga minyak masak dan penghapusan subsidi pukal untuk minyak masak.

Kata dorang, kalau takde duit beli je la minyak masak 1kg. Nak susah apa. Subsidi masih ada pada minyak masak 1kg apa. Bising-bising takde duit beli je minyak masak subsidi 1kg kalau kebuluq sangat dengan subsidi. Ayat babi betul. Tak mesra pada situasi orang miskin dan terdesak. Dorang mesti ingat semua orang yang takde duit ialah orang malas, kan?

Oke, berbalik pada cerita asal. Ini ada satu berita yang aku baca di Utusan. Aku screenshot untuk korang pula baca. Klik image untuk paparan yang lebih jelas okey.


Kita zoom petikan penting sat.


Inila kebabian yang nyata tentang kerajaan kau. Nak pastikan bekalan cukup konon. Kedai 1Malaysia pun takde bekalan. Sembang berapi boleh la. 

Pengguna juga meluahkan kekecewaan kerana terpaksa beli minyak masak yang lebih mahal! Bayangkan kalau pengguna tu peniaga? Kang tak pasal-pasal kena naikkan harga jualan. Bila peniaga naikkan harga barang jualan menteri marah salahkan DAP tapi bila menteri sendiri yang hapuskan subsidi = menyebabkan harga barang naik takpe pula? Matematik apa korang guna neh? Celaru gile.

Suri rumah Norsidah Gari turut menyatakan dia tak mampu nak beli minyak masak pada harga yang lebih mahal. Ini menyusahkan rakyat yang berpendapatan rendah. Nampak?

Ahhh.. mungkin geng2 UMNO dan menteri2 bingai akan menasihati rakyat begini, "takde minyak masak? TAK PAYAH LA MASAK GUNAKAN MINYAK! Kan ada banyak lagi menu lain. Masak la yang itu. Apa susah!"

DORANG KAN BODOH NAK MAMPOS. So, expect la jawapan yang BODOH dari dorang juga.

Kbai!

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...