Channel Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia PRU14

Khamis, 12 Januari 2017

Awas, Pengkritik Kematian Adenan Satem - Anda Mungkin Diburu Kerana 'Bermulut Cabul'!

Degil. 

Malas betul nak cakap benda neh ulang-ulang. Padahal semalam aku sempat mengingatkan. Kalau takde benda baik nak diucapkan better kau diam aje. Tak perlu nak declare seluruh dunia apa perasaan kau tentang satu-satu kematian jika kelak akhirnya mengundang padah pada diri kau balik.

Hipokrit? 

Bukan. Hanya kita tak berkongsikan perasaan kita secara terbuka sampai orang lain boleh screenshot, sebar dan laporkan kepada pihak berkuasa. Itu sahaja. Untuk lindungi diri kita sebetulnya.

Kita tak perlu nak berkongsikan kepada dunia apa perasan kita tentang satu-satu kematian pun. Jika teringin nak bercakap juga, apa salahnya kita bercerita dalam medium yang bertutup dan boleh dipercayai. Bukan penting pun seluruh dunia tahu apa perasaan kita, kan? Jika time kita mengkritik tu takan dikenakan apa-apa tindakan tak apa juga. Ini tidak, yang telah tiada tetapla telah tiada, kita yang hidup pula kena tanggung akibat. Apa rasional dan kebaikannya pada diri kita? Tambah beban saja!

Semalam geng-geng BN telah bekerjasama mengumpulkan data pengkomen-pengkomen yang mengkritik/menghina kematian Adenan Satem. Bahkan yang menyindir Najib dengan kematian Adenan pun tak terlepas sama.

Dan salah seorang telah menerima 'akibatnya'. Hmm.



Sumber.

Tidak bijak kritikan ini jika ia membuatkan anda kehilangan kerjaya. Bukan ini tajuknya nak melawan BN. Sungguhpun kritikannya biasa-biasa sahaja dah dikenakan tindakan. Kesian. Tapi pegawai kerajaan kena ingat. Diri dorang diperhatikan. So, berjaga-jaga la. Takan benda macam neh tak boleh nak fikir, kan?

Lagi yang dalam pemerhatian mereka.


Dorang sekarang mark budak neh ;



Tak dapat nak selamatkan sebab dorang sendiri yang cari pasal. Bodoh pun iya juga. Sebab memburukkan imej DAP secara tak langsung. Dalam pemikiran sebelah sana, asal cina = mesti DAP. Asal benda bangang yang dibuat penyokong = mesti DAP yang dicop bersalah. Ingat pemimpin-pemimpin je ke boleh cemarkan reputasi parti bila buat kerja bangang? No. Penyokong2 parti pun boleh menjahanamkan imej parti bila perangai macam sohai.

Btw, aku tengok orang-orang Sarawak agak terkesan dengan penghinaan terhadap Adenan Satem. So please la jangan buat kerja bangang. Bukan sahaja orang-orang Sarawak rasa tak seronok baca komen-komen sebegini bahkan dorang marah juga kita mempolitikkan kematian pemimpin negara. Ada benda bila kita diam ia memang baik untuk diri kita dan masyarakat sekeliling. Mulut cabul tak tentu hala neh sebenarnya bodoh. Maaf cakapla ya.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...