Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 29 September 2015

Menteri Malukan Diri Sendiri - Rakyat YG Pilih Internet Berkelajuan Rendah Kerana Murah Kata Salleh Keruak.

Menteri komunikasi yang bodoh. Dia sendiri tak faham apa yang dia cakap sebenarnya menunjukkan dirinya yang bodoh nak mampos. Mentang2 dia pegang menteri komunikasi. Kejap lagi dia bengang aku kata dia bodoh nak mampos mao aku kena siasatan. 

KAH KAH KAH

Baru2 neh LKS complain Salleh Keruak.

"Aiya lue menteri komunikasi apa bikin. Keleja talak ka. Malaysia punya internet banyak slow la. Lue sibuk jaga dan bodek Najib saja buat apa. Bikin keleja la. Kasi upgrade Malaysia punya internet connection la. Banyak susah la saya. Mao baca twitter Najib pun susah juga. Tak boleh gilak-gilak baca itu troll. Ahti banyak panas woo".
 
Then.

Dia reply LKS.

- Rakyat sendiri pilih internet berkelajuan rendah/lambat

- Kerana kosnya yang lebih murah

"Hello LKS, di Malaysia kini ada high speed, slow speed and moderate speed. Kenapa slow speed popular di Malaysia? Sebab kosnya yang murah le. Rakyat sendiri pilih ma. 71% pilih itu connection tau. Mereka takmao bayar lebih untuk fast connection. Tah pape ar lue neh LKS".


Point dia apa?

Nak bekap kerajaan ke nak sindir ke atau dia sebenarnya pandir? Konon nak bekap tapi tersindir pula secara tak sengaja?

Tau pula dia yang rakyat pilih internet kelajuan rendah kerana kosnya yang lebih murah dan mampu dimiliki berbanding internet mahal.

Bukan menteri sendiri sembang hidup sebagaimana yang kamu mampu.
Dah itu je yang rakyat mampu maka itula yang mereka pilih.
Ada ke itu jawapan yang sepatutnya keluar dari seorang menteri?
Sememangnya tak la.
Tapi di Malaysia yang jadi menteri semua spesis munkee.
So ko semua jangan heran kenapa itu yang dia keluarkan dari mulut dia.
Memang dah tak berjenis akal. Nak cakap apa lagi.

Hihi.
 
Sepatutnya sebagai seorang menteri dia rasa malu.
Internet laju di Malaysia neh mahal gila babi.
Berbanding negara2 jiran.
Tak payah pergi jauh kot.
Tapi taknak pula setan2 neh pergi banding bab kadar internet.
Oleh kerana menteri sendiri pun dah akui.
Cuba banding dengan negara lain.
 
Kelajuan paling rendah dengan charge paling mahal. Sial punya menteri. Memang betul la kata LKS. Tak buat kerja. Telekomunikasi di Malaysia memang raja kot.

- Boleh tipu pengguna slumber mak bapak dia. Charge itu ini. Ko komplen pun tak guna. Amek contoh kes P1 dan TMnet sudah. Ada apa berlaku?

- Boleh jual/lelong no kita. Tau2 je mesej2 jual itu ini masuk. Cam jilake. Aku asyik dapat mesej2 macam tue sambil penat fikir macam mana nak block total. Sampai satu tahap, depa mai serbu wassap pun ada. Lepas tue WeChat. Dengan mesej2 lucah. Aku buang terus WeChat. Semak.

- Boleh kena hack. Ini pun biol gak. Ada ke patut no hp kita boleh dihack untuk hantar mesej bukan2. Lue fikirla sendiri. Takan ini kerja satu dua orang kot?

- Boleh plak sound menteri pasal GST. Dan menteri boleh plak pening kepala nak urus macam mana kes GST ke atas topup. 

- Bila takde khidmat internet dengan muka tak malu charge kita tetiap bulan. Bukan nak potong ke apa ke bila tak serve kita. Tapi bila kita lambat bayar tahu pula nak kenakan penalti. Gampangan sungguh. Semua internet gitu. Semua khidmat telekomunikasi gitu. Kalau yang takde macam tue confirm line pula macam haram. 

Dan tengok neh. Bab kelajuan.

 
Sepatutnya ini kerja Salleh Keruak. Cari jalan bagaimana rakyat patut dikenakan kadar yang sepatutnya. Sesuai dengan kelajuan yang ditawarkan. Menteri2 terdahulu dah gagal. Spesis makan gaji buta. Salleh neh pun sama aku rasa. Murah tak murah la juga sebenarnya kadar internet di Malaysia. Yang slow connection tue pun sebetulnya tak setimpal dengan apa yang ditawarkan dari segi harga. Satu kali lempang Salleh. Amek giliran. Hampir 30 juta rakyat Malaysia. Moga2 dia tersedar selepas dilempang.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...