Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 6 Jun 2015

PAS Sanggup Sedia Platform Untuk Mahathir Bercakap Atas Pentas PAS.


Jangan. Jangan sesekali PAS mengulangi kesilapan lepas mereka dengan berbaik2 atau berpakat2 dengan bekas2 pemimpin BN yang ada masalah dengan pemimpin2 BN masakini. PAS akan dianggap seperti sedang melepaskan buaya yang tersepit dari kayu, selepas tersepit, kaki lembu digigitnya.
Dalam erti kata lain. JANGAN BUAT KERJA BODOH.
Biar aje kita dok tepi tengok mereka berperang dan masuk campur sikit2 bagi menambahkan bara api. Tak perlu beria2 sangat.
Tambahan pula, tidak pula Mahathir dilarang dari mengkritik Najib. Disebabkan Mahathir berhak mengkritik Najib la maka ahli2 UMNO kini berpecah kepada 3.
Pertama : Pro Mahathir.
Kedua : Pro Najib.
Ketiga : Tak pro sapa2 / playsafe / pening kepala.
So jangan la kita jadi pengalas masalah orang. Biar depa selesai sendiri. Bergaduh sesama sendiri. Baik tumpu perhatian pada masalah kita dan urusan parti kita. Sebab parti kita pun berantakan juga. Adakah PAS fikir UMNO akan bersama2 PAS menyelesaikan masalah parti kita? Atau adakah PAS fikir UMNO akan peduli tentang PAS andaikata mereka kembali kuat dan berkuasa seperti sebelum PRU ke 12? Fikir panjang la PAS oi. Mahathir walaupun kutuk Najib kaw2, tak pernah pula dia berhenti mengkritik PAS kaw2 juga.
Baca ;
PAS sudah bersedia menawarkan satu platform kepada mantan perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad untuk bercakap selepas insiden semalam.
Naib Presidennya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata dalam ucapan pertamanya menceritakan bagaimana Dr Mahathir diarahkan berhenti dari bercakap di hadapan para hadirin pada sesi dialog terbuka yang sepatutnya dihadiri Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.
Tuan Ibrahim berkata demikian dalam satu sesi ceramah dengan kira-kira 300 penyokong PAS di Stadium Tertutup Kuala Selangor di mana Muktamar tahunan parti itu sedang berlangsung.
“Saya kasihan Tun Mahathir. Beliau adalah pemimpin negara kita dan dia seorang lelaki tua.
“Dia tidak boleh dilayan dengan cara itu, untuk diberitahu melangkah turun dari pentas dan diiringi keluar, itu tidak perlu.
“Jika dia mahu bercakap, kami bersedia untuk membiarkan dia bercakap di atas pentas kami. Selain itu, isu-isu yang beliau bercakap itu adalah isu-isu yang menjadi kebimbangan rakyat,” katanya kepada The Rakyat Post selepas ceramah.
Tun Mahathir membuat penampilan di dialog terbuka Najib bertajuk ‘Nothing To Hide’ dengan lebih daripada 1,000 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) hadir.
“Itu membimbangkan saya. Jika Perdana Menteri tidak selamat, bagaimana pula dengan kita yang lain?” kata Tuan Ibrahim.
Menurut Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar dalam laman twitternya berkata polis diarahkan agar dialog tersebut dibatalkan demi ketenteraman awam dan keharmonian masyarakat.
“Dialog 1MDB bersama NGO2. Demi ketenteraman awam dan keharmonian masyarakat, @PDRMsia mengarahkan Dialog di atas, di PWTC KL pagi ini dibatalkan,” kata Khalid.
Dalam pada itu, ketika Dr Mahathir berucap, timbul kekecohan apabila pihak polis memintanya berhenti dan beredar dari majlis. -TRP.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...