Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 23 Jun 2015

Azli Taliban Nafi Kata 'Keluar PAS Jatuh Kafir' - Penyebar Akan Dikenakan Tindakan Saman.

Dalam satu tazkirah sempena kedatangan ramadhan, ustaz Nor Azli atau lebih dikenali sebagai Azli Taliban dikatakan mengeluarkan satu ayat yang berbunyi begini ;



Bunga-bunga ceramah pula ;



Yakni, ada ayat-ayat di atas disebutkan oleh Azli Taliban sehingga memaksa sesetengah dari mereka menyangka bahawa dikatakan 'keluar PAS, keluar Islam.

Azli Taliban ada mengakui dia mengeluarkan kenyataan, 'keluar jemaah Islam, tercabut Islam dilehernya'.

Rujuk ;



Kalau pun dia tak merujuk kepada PAS sekalipun, adakah bermaksud jika kita keluar dari mana-mana jemaah Islam, kita sudah menjadi kafir?

Jemaah Islam bermaksud kumpulan2 yang berpaksikan kepada Islam sebagai asas perjuangan/parti/idelogism.

Jadi, adakah bermaksud jika kita keluar dari jemaah2 berkenaan, kita sudah tidak Islam lagi? Sedang kita hanya keluar dari jemaah/kumpulan, bukan bermaksud keluar dari agama?

Hadis (dikatakan hadis) itu sendiri perlu diperjelaskan selanjutnya. 

Cuba dengar ceramah MAZA neh kejap ;


 
MAZA kata jangan baca satu je hadis. Kena baca rangkaian keseluruhan hadis. 

Dalam perkembangan terkini, Azli Taliban dikatakan akan menyaman pihak2 yang menyebarkan keterangan kononnya dia sebut keluar jemaah Islam (PAS), keluar dari Islam.

Tengok ;


Takpe. Tunggu la kes di mahkamah. Yang neh aku taknak campur tetapi aku ada sebab kenapa aku rasa point Syihan itu tepat dan benar.

Aku pernah dengar ceramah Azli Taliban 2 kali semasa tahun 2008 - 2009. Aku tak suka. Sangat tak suka. Start tue memang jangan harap la aku nak dengar ceramah dia. Aku tak faham dia berceramah nak tarik orang ke arah Islam dan PAS ke atau ke arah nak bagi tambah benci pada PAS ke macam mana?

Berdasarkan pengalaman aku sendiri, aku agak menyakini point Syihan.
Sapa pernah dengar dia berceramah especially bila dah campuraduk dengan unsur2 politicsm boleh sahkan pengalaman aku neh benar atau tidak.

Lue fikirlah sendiri.

Kbai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...