Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 17 November 2012

TG Hadi Awang, meh sini kejap.


Aku terbaca dari MP ;

3.0. Presiden PAS sendiri menempelak Dewan Pemuda PAS yang telah meluluskan usul menyerang sidang editor suara rasmi parti, HARAKAH serta HARAKAHDAILY. Setelah beberapa perdebatan usul berlangsung menyerang sidang editorial, Presiden tampil menyatakan kegembiraan Presiden berkaitan prestasi Harakah.

Yang aku faham.

1. TGHA tak suka DPPP luluskan usul kritik harakah cetak dan harakah online.

2. TGHA gembira dengan prestasi harakah.

Harakah sedang merudum dan TGHA happy? Adakah ia sesuatu perkara yang mengembirakan apabila melihat harakah jatuh, keterbelakang dan merosot dengan teruk? Ia sesuatu perkara pelik yang dibuat oleh presiden PAS. Aku mesti cakap. Ia bukan perkara yang betul.

Mohon TGHA jangan gembira dengan prestasi harakah yang siyes semakin disaster. Sepatutnya reaksi TGHA ialah sedih plus pilu dan kecewa. Kerana harakah sudah sangat jauh ketinggalan. Bahkan ramai orang telah mengutuk dan mengecam harakah secara berdepan dan ia berterusan.

Sebab itu lah DPPP kecam harakah. Namun DPPP masih gunakan ayat sopan santun. Kalau aku yang hentam? Puiiiiiii. Depan2 situ gak aku membuktikan betapa bodoh dan bebal nya kebanyakkan posting2 dari harakah. 

Yang sebenarnya orang2 dalam harakah neh bergaji rendah. Orang2 yang bukan dalam pentadbiran tertinggi. KPP sendiri dapat rm2,500 sebulan. Presiden dapat berapa ek sebulan? Berani dedah aset ka ? Start dari pimpinan PR termasuklah Anwar Ibrahim. Jangan sembang kencang jek beb. Hehe.

Yang aku dapat info, orang2 harakah neh standard rm800 ada kot. Wartawan dan kakitangan biasa2. Tak sampai pun standard gaji minima. Kerajaan tetapkan rm900 sebulan. Mohon kerajaan pantau sikit harakah neh kalau mereka tak bagi gaji minima selaras dengan apa yang telah ditetapkan, hukum dan tangkap je majikan tanpa segan silu. 

Ini kita panggil penganiayaan dan hipokrasi. Dalam manisfesto PR berkobar2 pasal gaji minima rm1,100. Tapi harakah sendiri bayar rm800 sebulan je kat wartawan mereka? Ingat cukup ke? Beras turun dari langit? Minyak kereta gali dari tanah? Ahli2 biasa jek perlu berkorban? Kenapa tak bayar KPP tue rm800 jek sebulan. Presiden pun elok dapat rm400 jek sebulan. Macam gaji guru2 PASTI.

Sepatutnya presiden highlightkan bab gaji guru2 PASTI. Bab gaji orang2 harakah. Adakah pasal memberikan kritikan secara membina dan berhemah kepada HARAKAH pula dihentam? Itu sesuatu yang kelakar. 

PAS bukan la memperjuangkan idelogi kebajikan kalau kebajikan ahli2 sendiri pun terabai. Pas tak layak cakap pasal perjuangan dan blablabla kalau mereka gagal memperjuangkan kebajikan ahli2 sendiri.

Dah la. Tak payah poyo2 nak bagi alasan... ko tatau apa yang pemimpin2 pas dah buat.. dah berkorban.. dah blblablabla.. bagi aku isu neh simple jek. Benda baik dia buat, kita iktirafkan jek. Benda tak baik dan tak betul dia buat, kita kena cakap je. Hanya kerana dia buat benda baik itu bukan bermaksud benda yang tak baik yang dia buat kita kena tutup.

Dia kat sini maksudnya PAS.

Apa pun aku puji sangat salah seorang perwakilan PAS yang up isu gaji guru PASTI. Bagi aku untuk memahamkan pemimpin tertinggi pasal pengorbanan guru2 PASTI ialah dengan mereka seme pergi jadi guru2 PASTI terlebih dahulu baru sembang kencang bab pengorbanan. 

Mulakan dengan KPP. Sanggup dia letak jawatan dan jadi guru PASTI? Lepas tue presiden PAS. Dan mereka2 yang duduk dalam kerusi selesa di HARAKAH. Apa? Tak sanggup? Lue baru jek sembang kencang bab pengorbanan bhai.

kah kah kah   

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...