Rabu, 23 Mei 2012

Video ahli perkasa serang adun dap tersebar.

Ini ke yang ibrahim ali dok sebut2 kumpulan samseng yang menyamar sebagai ahli perkasa? Mereka bukan ahli perkasa tetapi sengaja menyelinap dalam geng2 perkasa untuk buat provokasi ek? Sesiapa boleh sahkan dakwaan ibrahim ali tersebut?

Aku bersetuju selepas insiden itu berlaku mereka dinasihatkan jangan guna kekerasan. Aku nampak disitu nampaknya ketua2 mereka dah cuak bilamana perkasa dan umno seringkali dilabel samseng sebab bersikap biadap. Agaknya sebab dah tak tahan dengan persepsi tersebut maka sedaya upaya ketua mereka menasihatkan agar jangan gunakan kekerasan.

Saksikan dulu video tersebut kat bawah neh oke ;


Monkee adalah monkee tak kira dia penyokong apa pun. Bagi aku monkee ialah mereka yang tidak tahu menyalurkan sokongan mengikut saluran yang betul. Jika ko terlalu over ataupun berlebihan2 sehingga mencemarkan imej parti yang ko sokong ko memanglah monkee. 

Cuba korang tengok apa yang lelaki kat bawah neh buat?


Bawa penyapu? Nak buat apa? Nak sapu jalan selepas buat kecoh ka? Pendirian aku dalam isu neh sama jek macam isu insiden kereta polis kena hentak tue. Kalau pun ada ahli perkasa kena langgar kakinya aku nak cakap padan muka. Sebab apa?

Sebab sendiri yang buat pasal. Dah tahu situ laluan kereta keluar masuk yang ko duduk tengah2 jalanraya sapa suruh? Kenapa ko halang lalu lintas? Lainlah kalau polis dah sekat jalan. Nampaknya polis tak sekat jalan so jalan tue masih dibuka kepada laluan orang awam jadi apasal dungu sangat duduk kat tengah2 jalanraya?

Kalau pun ko dilanggar itu adalah disebabkan kecuaian diri sendiri. Sama macam insiden kereta polis tue larh. Kereta polis tue terlanggar orang disebabkan ada monkee2 melompat dan menyerang kereta polis. Mereka lah individu yang patut dipersalahkan bukan nya polis. Aku pun tak faham macam mana sentimen politik boleh menyebabkan seseorang gagal membezakan apa yang benar dan apa yang salah. Itu bahayanya bila taksub beb. Apa pun tak boleh.

Yang tak tahan tue dorang buat betul2 depan polis. Apa yang polis buat? Bagi larh warning ke tahan ke ini tidak biar macam tue ajek. Kadang2 bila orang panggil polis anjing dan barua aku tatau nak marah ke nak ketawa. Sendiri yang cari pasal sebenarnya. Nak salahkan persepsi awam macam mana kalau dah setiap kali bila melibatkan politik nampak sangat biasnya. 

Dengan terdedahnya video neh kita berharap ibrahim ali boleh sahkan individu2 dalam video neh ahli2 perkasa atau tidak. Takpe, kita dengar dulu keterangan dan hujah dia. Kalau dia gagal menafikan mereka2 dalam video di atas sebagai bukan ahli perkasa maka bertanggungjawab larh. 

Janganlah pongpang2 cakap ada orang nak menyusup dan menyamar masuk jadi ahli perkasa untuk cetus provokasi pula. Setahu aku, kalau pun ada orang yang menyamar mereka sekadar nak korek strategi dan rahsia je. Bukan nak cetus provokasi. Paling2 koman pun sebab nak rakam. Takde masa ai nak buat provokasi. Penat menyamar satu hal. Ini nak buat provokasi lagi? 

Lue ingat perkasa popular macam bersih meh? Kalau sungguh ada yang menyamar untuk buat provokasi semudah abc jek boleh kesan sebab tersangatlah sedikit penyokong2 mereka. Tak faham2 lagi ke?

kah kah kah

Ameno : Dah bawa telur tue memang dari awal plan nak gunakan untuk baling larh tue der.. apa lagi. Batu ada maafnya lagi boleh kutip tepi jalan, tapi telur? Ekekeke..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...